مقالات

بهترین دستمال سر آشپزی باید چگونه باشد؟

بهترین دستمال سر آشپزی

یکی از اجزای اصلی لباس فرم در رستوران‌ها کلاه یا دستمال سر آشپزی است. در صورتی که شما به عنوان صاحب یک رستوران، فست فود و… تمایل دارید بهداشت و کیفیت مواد غذایی خود را افزایش دهید راهکار ساده آن خرید بهترین دستمال سر آشپزی است. چنانچه قصد خرید یکی از این کالاها را دارید در این مقاله همراه نوین فرم باشید.

بهترین دستمال سر آشپزی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

بهداشت مواد غذایی، رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد به همین دلیل است که افرادی که رستوران‌های مختلف را به منظور صرف غذای خود و خانواده انتخاب می‌کنند تاکید بسیار زیادی بر روی بهداشتی بودن محیط کار، پوشیدن لباس فرم مناسب توسط پرسنل آشپزخانه و… دارند. این امر سبب شده تا در مقایسه با سال‌های قبل، توجه رستوران‌داران و کافه‌داران به مقوله پوشیدن لباس فرم مناسب به ویژه دستمال جلب شود. به همین دلیل، امروزه بسیاری از این افراد در تلاش برای خرید بهترین دستمال سر آشپزی، پیشبند، شلوار، جلیقه و پیراهن برای کارکنان خود هستند. در مقایسه با سایر اجزای لباس فرم، کلاه آشپزی از اهمیت و البته کاربرد بیشتری برخوردار است به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم.

دستمال سر باریستا و ویژگی‌های آن

یکی از مکان‌هایی که استفاده از دستمال سر به شدت در آن رایج است، کافی شاپ است. در این مکان، فردی به عنوان باریستا وظیفه دارد تا نوشیدنی‌های گرم و سرد را تهیه کند از این رو موظف است تا به بهترین شکل، بهداشت را در محیط کار خود رعایت کند. یکی از مواردی که می‌تواند سبب آلودگی در خوراکی‌ها و مواد غذایی شود، وجود مو است. امروزه بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو روبه‌رو هستند بنابراین شخصی که به عنوان باریستا در محیط کافه مشغول به فعالیت است موظف است تا به منظور حفظ بهداشت مواد خوراکی، از کلاه یا دستمال سر استفاده کند. اما آیا می‌توان از هر نوع دستمال سر استفاده نمود؟ بگذارید نگاهی به ویژگی‌های یک دستمال سر خوب بیندازیم.
امروزه استفاده از دستمال سر در مکان‌هایی نظیر کافه‌ها، فست‌ فود و… بسیار رایج است بنابراین باید دستمال سری را انتخاب نمود که کاملا مناسب و از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • جنس آن 100% از نخ و پنبه باشد. این امر امکان عبور هوا و تنفس را برای پوست سر فراهم نموده و از تعریق و ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • کیفیت آن بالا بوده و مورد تائید وزارت بهداشت باشد.
  • اندازه آن کاملا استاندارد باشد به طوریکه بتوان به راحتی آن را متناسب با سایز سر تنظیم نمود.
  • تنوع رنگی آن بالا باشد به طوریکه هر رستوران بتواند بر اساس نوع فعالیت خود رنگ مناسب را انتخاب کند و به بهترین شکل روی مشتری تاثیر بگذارد.

مواردی که در این بخش عنوان شد، تنها بخشی از ویژگی‌های یک دستمال سر مناسب به شمار می‌رود. شاید در نگاه شما، تهیه دستمال سر برای مشاغلی نظیر رستوران‌ها، قنادی‌ها، آشپزها و… پیش پا افتاده به نظر برسد اما استفاده از آن به دلایلی که بعدا اشاره می‌کنیم بسیار ضروری می‌باشد.

چرا باید از دستمال سر آشپزی استفاده نمود؟

در بخش قبلی، تا حدودی با ویژگی‌های یک دستمال سر مناسب آشنا شدید اما آیا به راستی استفاده از دستمال سر ضرورت دارد؟ به جرئت می‌توان گفت یکی از تجهیزات بهداشتی که امروزه بسیار پارکابرد است دستما سر آشپزی است. این محصول شاید در نگاه اول، تنها یک تکه پارچه ساده به نظر برسد اما استفاده از آن ضروری بوده و دارای مزایای بسیار زیادی است. همانطور که می‌دانید مشاغلی نظیر نانوانی، قنادی، آشپزی و… که مسئول تهیه مواد غذایی برای افراد جامعه هستند موظف هستند تا موارد و اصول بهداشتی را به بهترین شکل رعایت کنند. یکی از این موارد، استفاده از پوشش مناسب برای موها است. تفاوتی ندارد که شما یک آشپز حرفه‌ای یا ساده هستید، در هر صورت موظف هستید که به منظور جلوگیری از ریزش موی خود و ورود آن به غذا از یک پوشش مناسب مانند دستمال سر در هنگام آشپزی استفاده کنید.
دستمال سر، یک کلاه ساده با چندین نخ محسوب می‌شود که قابلیت تنظیم اندازه مطابق با سایز سر شما را دارد و در هنگام آشپزی به شما کمک خواهد کرد تا بهداشت مواد غذایی را به خوبی رعایت کند. جالب است بدانید این تنها مزیت استفاده از این دستمال‌ها نیست. افرادی که به عنوان باریستا در کافی شاپ مشغول به فعالیت هستند می‌توانند با انتخاب یک دستمال سر مناسب که بیشترین هماهنگی را با ظاهر آنها داشته باشد، یک استایل جذاب و شکیل را برای خود انتخاب کنند.

 

دستمال سر آشپزی

دستمال سر آشپزی

انواع دستمال سر

همانطور که کمی قبل‌تر اشاره شد، یکی از ویژگی‌های یک دستمال سر مناسب آن است که از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار باشد. این امر به صاحبین مشاغل امکان می‌دهد تا بر اساس نوع رستوران خود، بهترین و مناسب‌ترین نوع دستمال سر را انتخاب نمایند. اگر برای خرید این کالاها سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی زده باشید احتمالا تنوع طرح و رنگ این محصولات توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. امروزه دستمال‌های سر در انواع مختلف با استفاده از پارچه‌هایی نظیر فلامنت کجراه، کلاه آشپزی با سایز ثابت، اسکارف یا دستمال سر با قابلیت تنظیم سایز و… طراحی و تولید شده‌اند. از این رو در صورتی که صاحب یک رستوران، کافه، شیرینی‌پزی و… هستید به راحتی می‌توانید بهترین کلاه و دستمال سر را برای کارکنان خود انتخاب نمایید.

جمع‌بندی

پوشیدن لباس فرم برای افرادی که در مشاغلی نظیر نانوایی، شیرینی پزی، رستوران، کافه و… مشغول به فعالیت هستند یکی از اقدامات بسیار ضروری محسوب می‌شود. یکی از مواردی که مشتریان در هنگام ورود به این فضاها به آن توجه می‌کنند نوع پوشش و رعایت بهداشت توسط پرسنل است. به همین دلیل است که استفاده از لباس‌های فرم به ویژه بهترین دستمال سر آشپزی برا ی پوشش سر از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که تمایل به خرید این کالاها را به صورت اینترنتی دارید می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از مجموعه نوین فرم خریداری کنید. تمامی محصولات این مجموعه با بهترین کیفیت پارچه و دوخت و همچنین قیمت مناسب و کاملا اقتصادی موجود بوده و قابل سفارش می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *