البسه رستوران

نحوه انتخاب لباس آشپزی مناسب برای پرسنل رستوران

لباس مناسب پرسنل رستوران - نوین فرم

نحوه انتخاب لباس آشپزی مناسب برای پرسنل رستوران بر اساس سایز، جنس و مسولیت افراد شاغل در رستوران انجام می گرد. وقتی به همراه خانواده یا دوستان به یک رستوران می روید شاید نخستین مسأله ای که توجه شما را به خود جلب می نماید لباس پرسنل مشغول در آنجاست. انتخاب لباس آشپزی رستوران مناسب برای افراد با پارامترهای مشخصی انجام می شود که در این مقاله برایتان شرح می دهیم.

راز لباس آشپزی خوب در چیست؟

اگر قصد خرید لباس فرم آشپزی دارید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا این مقاله را به دقت بخوانید تا با ویژگی هایی لباس و نحوه انتخاب آن به درستی آشنا شوید. جالب است بدانید طرح های متنوعی در بازار موجود است که انتخاب برای خریداران با چالش های بیشتری همراه می باشد. لباسی خوب است که چند ویژگی زیر را به طور یکجا داشته باشد و پرسنل در حین کار به راحتی از آن استفاده نمایند:

جنس: لباس آشپزی باید از پارچه خنک، سبک و ضد چروک دوخته شده باشد. لباس آشپزی بطور مرتب شسته می شود و اگر زود چروک شود فرد باید مدت زمان زیادی را صرف اتوکردن روزانه آن نماید. در صورتی که از پارچه با کیفیت تولید شود، چروک نمی شود و پس از هر بار شسشتو به راحتی قابل استفاده است.

ثبات رنگ: اگر در فروشگاه های لباس فرم چرخی بزنید طیف مختلفی از رنگ ها را می بینید که با ترکیب مشخصی، ظاهری چشم نواز دارند. بطور مثال لباس فرم آشپزی مشکی قرمز طرح تیام از دو رنگ مشکی و قرمز تشکیل شده است. در صورتی که این دو رنگ ثابت نباشند در اثر شستشوی مکرر، ترکیب رنگی پیدا می کنند و فرد مجبوذ است لباس دیگری بخرد.
دو ویژگی مطرح شده راز لباس خوب است که در انتخاب لباس آشپزی رستوران نیز باید مد نظر مشتریان باشد.

لباس فرم آشپزی

نحوه انتخاب لباس آشپزی رستوران

پس از اینکه راز یک لباس خوب را دانستیم حال نوبت به این رسیده که بدانیم چگونه آن را انتخاب کنیم. جالب است بدانید اغلب پرسنل شاغل در رستوران لباسی را می پوشند که از سوی مدیر یا مسول سالن انتخاب شده است. به همین دلیل برای لباس فرم رستورانی مناسب برای پرسنل رستوران باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد از جمله:

  • لباس باید مناسب با سایز فرد دوخته شود به گونه ای که نه بزرگ باشد نه کوچک.
  • ترکیب رنگی پارچه ها باید به گونه ای انتخاب شود که زیبا بنظر بیاید و در چشم مشتریان نیز نگاه مثبتی ایجاد کند.
  • مسولیت هر فرد در رستوران با رنگ لباس فرم مشخص می شود که مدیر، صندوقدار، گارسون، آشپز، سرآشپز و نظافتچی هر یک از رنگی مخصوص خود استفاده می نمایند.
  • پارچه تترون و ترگال در دوخت لباس آشپزی مناسب است و بهتر است لباس فرمی انتخاب کتید که از این دو جنس دوخته شده باشد.
  • بو نگرفتن پارچه مورد استفاده در دوخت لباس نیز در انتخاب آن باید مد نظر باشد، چرا که پرسنل رستوران در حین کار عرق می کنند و نباید لباس آنها بو بگیرد.
  • ابعاد جیب لباس آشپزی باید به گونهای باشد که اقلام مورد نیاز برای حین کار به راحتی درون آن جا شود.

مجموع نکات نامبرده شده در انتخاب لباس آشپزی رستوران دخیل هستند و مدیر رستوران که انتخاب را به عهده دارد باید مد نظر قرار بدهد. امکان فروش اینترنتی از سوی برخی از تولید کنندگان زمینه خرید آسان و سریع را برای مشتریان فراهم می نماید. استفاده از لباس فرم موجب می شود تا افراد منظم تر باشند و همچنین بهداشت رعایت شود که مدیر حین بستن قرارداد با پرسنل به این مساله نیز تاکیر می کند. شما می توانید از طریق مجموعه نوین فرم، بهترین مدل های لباس فرم آشپزی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *