کلاه اشپزی

کلاه آشپزی از کجا بخرم؟ | خرید اینترنتی و ارزان قیمت

کلاه آشپزی از کجا بخرم؟

کلاه آشپزی از کجا بخرم؟ استفاده کردن از کلاه آشپزی چه مزایایی دارد؟ چرا لازم است که سرآشپز ها از کلاه آشپزی استفاده کنند؟ یکی از مهم ترین و در عین حال اساسی ترین نکته در رستوران ها و آشپزخانه ها، چه کوچک و چه بزرگ، رعایت کردن نظافت در آن ها است. قلب تپنده یک رستوران، آشپزخانه آن است، اگر این قسمت تمیز باشد و همه چیز در آن رعایت بشود، جایگاه رستوران نسبت به سایر رقبای خودش بالاتر خواهد و چه بسا که چندین ستاره هم بگیرد. در نتیجه استفاده کردن از روپوش های آشپزخانه از جمله کلاه، مهم ترین اصل در زمان آشپزی است.
در اکثر آشپزخانه ها، کلاه خدمه با یک دیگر متفاوت است. به عنوان مثال متناسب با فرهنگ و نوع پوشش رستوران ها، کلاه سرآشپز می تواند، بلند و سفید باشد؛ البته کلاه های آشپزی مدل های مختلفی دارند. در حال حاضر همه آشپزخانه ها از این پوشش استفاده می کنند. کلاه های آشپزی معانی متفاوتی هم دارند و اگر شخصی به فکر خرید کلاه آشپزی باشد، می تواند متناسب با تم رستوران و روپوش خود شکل آن را انتخاب کند.

تاریخچه استفاده از کلاه آشپزی

خرید کلاه سر آشپز

خرید کلاه سر آشپز – نوین فرم

نخستین باری که از انواع کلاه آشپزی استفاده شد، در رستوران ها و آشپزخانه سلطنتی بود؛ اما به طور دقیق نمی توان گفت که زمان تولید شدن آن چه وقت بوده است. شخصی که این کلاه را به جهان معرفی کرد، یک سرآشپز معروف فرانسوی بود که حدودا در اواسط قرن ۱۹ این کار را انجام داد. این آشپز، کلاه را به عنوان بخشی از لباس معرفی کرد. امروزه پرفروش ترین و خاص ترین کلاه آشپزی، کلاه زینتی لقب دارد که در زبان لاتین، toque و در فرانسه به toque blanche معروف است.
در حال حاضر مدل های زیادی از این لوازم آشپزی در بازار وجود دارد که متناسب با مدل، نوع پارچه و الیاف به کار رفته در آن ها، قیمت کلاه آشپزی متفاوت خواهد بود.

چرا در آشپزخانه باید از کلاه آشپزی استفاده کرد؟

به طور کلی کلاه های آشپزی یک مانع اساسی برای عرق کردن هستند؛ از طرفی از ریختن موهای آشپزان در هنگام پخت غذا جلوگیری می کنند. از طرفی به شخصی که همه مراحل و دوره های مربوط به آشپزی کردن را طی کرده باشد و بتواند هر نوع غذایی را بپزد، سرآسپز گفته می شود. به همین دلیل نوع کلاهی که سرآشپز بر سر خودش می گذارد، مشخص کننده مقام و جایگاه حرفه ای وی در رستوران و حتی آشپزخانه خواهد بود.
نکته ای که در هنگام خرید کلاه آشپزی باید به آن توجه کرد این است که سرآشپزی که دوره های حرفه ای خودش را در معتبرترین آموزشگاه و محیط ها گذرانده باشد، نباید از کلاه های عرقچین و بیس بال استفاده کند. کلاه سرآشپز باید به صورت پلیسه ای و سرگشاد باشد.

ویژگی های کلاه آشپزی سرآشپز

بلندی و قد کلاه سرآشپز تقریبا باید ۹ الی ۱۲ اینچ باشد. از طرفی رنگ کلاه سرآشپز باید سفید باشد؛ برخی از این لباس ها پلیسه دار هستند و برای به نمایش گذاشتن مهارت و حرفه ای بودن سرآشپز به کار می روند. بنابراین هر چقدر که پلیسه به کار رفته در کلاه سرآشپز بیشتر از سایرین باشد، نشان دهنده حرفه ای بودن و با تجربه تر بودن وی است.
اگر کلاه سرآشپز ۱٠٠ عدد پلیسه داشته باشد، یعنی این که وی دارای یک مهارت فوق العاده و کاملا استثنایی است. به طور کلی این نوع از کلاه ها به سرآشپز هایی داده می شود که بتوانند با ۱٠٠ دستور پخت متفاوت تخم مرغ درست کنند.

تفاوت بین کلاه سرآشپز های باتجربه با معمولی

در هر آشپزخانه ای علاوه بر یک سرآشپز، آشپز اصلی دیگری هم وجود دارد؛ البته در مکان هایی به جز رستوران به آن سرآشپز گفته می شود. آشپز های اصلی در زمان تحصیل هر آن چیزی که سرآشپز یاد گرفته باشند را می آموزند اما هیچ کدام از دوره های حرفه ای نمی گذارنند. همچنین آشپز اصلی هیچ گونه مدرکی کسب نمی کنند.
از طرفی آشپزهایی که به پخت غذا فوری می پردازند باید از کلاه های عرقچین یا پلاستیکی استفاده کنند. کلاه آشپزهای فوری با کمک نوار به دور سر آن ها بسته می شود. اما آیا می دانید پاسخ سوال بهترین کلاه آشپزی از کجا بخرم؟ چه بوده و چگونه می توانید این کار را به راحتی انجام دهید؟

انواع مدل های کلاه آشپزی

در حال حاضر انواع زیادی از کلاه آشپزی در بازار وجود دارد که با جنس ها و شکل های مختلفی دوخته می شوند. از انواع مدل های کلاه آشپزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاه های آشپزی گشاد
  • کلاه های عرقچین مخصوص آشپزهای فوری
  • کلاه های برت
  • کلاه عرقچین با فرق سر
  • کلاه های بدون لبه از جنس پلاستیک
  • کلاه های بیس بال
  • کلاه پفی
  • کلاه نقابدار
  • کلاه قایقی

در هنگام خرید کلاه های آشپزی به این نکته دقت کنید که هر کدام از این لوازم اهداف مختلفی دارند. از پر فروش ترین کلاه های آشپزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاه آشپزی از کجا بخرم؟

کلاه آشپزی قایقی

کلاه آشپزی قایقی – نوین فرم

خریداری کردن کلاه های آشپزی از معتبر ترین فروشگاه ها، مسئله بسیار مهمی است؛ چرا که این لوازم باعث رعایت بهداشت فردی شخص و خود رستوران می شود. مجموعه ما در فروش کلاه های آشپزی در جایگاه های اول قرار دارد. ما این کلاه ها را با بهترین پارچه و کیفیت به فروش می رسانیم. پس می توانید هر کلاهی که برای آشپزان رستوران خود لازم دارید را با بهترین قیمت از مجموعه ما خریداری کنید.

سخن پایانی

کلاه های آشپزی به خاطر این که باعث بالا رفتن کیفیت غذا می شوند و می توانند بهداشت رستوران را ارتقا بدهند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این کلاه ها را می توان با پارچه های متفاوتی دوخت؛ البته هر آشپزی متناسب با رتبه ای که دارند، کلاه متفاوتی بر سر می گذارند.
فروشگاه نوین فرم به فروش فرم های مخصوص آشپزی از جمله کلاه می پردازد. حال ممکن است بپرسید که کلاه آشپزی از کجا بخرم؟ اگر قصد خرید این کلاه ها را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. در این مجموعه انواع کلاه رستورانی با قیمت و کیفیت مناسب عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *